184
REGISTRES DU BUREAU
[i57o]
CCCXXV [XII]. — Pontz de Sainct Cloud et Charenton.
3o août 1570. (B, fol. 9 v°.)
Du xxxme desd, mois et an.
Cedict jour, pour relever le plus qu'il sera pos­sible la Ville des grans fraiz et despens qu'il luy con­vient faire chascun jour, et conformement à la volunté du Roy, a esté ordonné au Bureau que doresnavant Georges Regnier W, commis à la garde du pont de Sainct Cloud, et ses soldatz se abstiendront de ladicte garde pour l'advenir. Et en ce faisant, sera tenu ledict Regnier rendre à icelle toutes et chascunes les harquebuzes à crocq et aultres aimes et munitions de guerre qui luy ont esté cy devant baillées à cest effect. Et neantmoings, ad ce qu'il ne soit faict aucun dommaige ou démolition au fort dud. pont, seront retenuz deux desd, soldatz, et en ce faisant en cassons deux de la garde establie sur la riviere au basleau du Roy près le Louvre, jusques ad ce que
autrement en ayt esté ordonné. Et à l'instant a esté mandé ledict Regnier, auquel a esté prononcé la presente ordonnance, à ce qu'il ayt à y satisfaire et obeyr. Ce qu'il a promis faire.
Et ledict jour a esté faicte pareille ordonnance pour le regard de Simon Grignon'2), commis à la garde du pont de Charenton. Et en ce faisant seront retenuz deux soldatz pour l'effect dessusdict et cassé pareil nombre de deux, asscavoir l'un à la Tournelle et l'autre du boullevert de la riviere.
Et le lendemain, dernier jour desd, mois et an, a esté ladicte ordonnance prononcée aud. Grignon, pour ce mandé, qui a pareillement promis y obeyr et satisfaire.
CCCXXVI [XIII]. — Ordonnance pour informer.
icr septembre 1570. (A, fol. 6 v°; B, fol. io r°.)
" #e par les Prevost des Marchans et Eschevins de la ville de Paris. " Sur la requeste faicte par le Procureur du Roy et de la Ville de ce qu'il y a quelques personnes de Paris, lesquelz s'ingèrent de recepvoir les deniers des rentes pour les bourgeois de ceste Ville, aux quartiers et selon qu'ilz sont escheues, mais au lieu de payer lesd, bourgeois en telles monnoyes ou especes qu'ilz ont receu lesd, rentes, ilz les payent
en aultres pieces et à plus hault pris qu'on ne les peult exposer par les ordonnances du Roy, qui est au scandalle publicq et dont la correction en appar­tient à l'exemple; il est ordonné qu'il sera informé desd, faictz et contenu que dessus, et est commis Lasnier, l'un des sergentz de lad. Ville, pour som­mairement s'en enquerir.
"Faict au Bureau de lad. Ville, le premier jour de Septembre mil v° lxx. -
CCCXXVII [XIV]. — Pour la procession generalle.
9 septembre 1570. (À, fol. 7 r°; B, fol. io v°.)
" #e par les Prevost des Marchans et Eschevins
de la ville de Paris. Sire Jacques Kerver, Quartenier de lad. Ville,
trouvez vous avec deux notables bourgeois de vostre quartier, demain, sept heures du matin, à cheval en l'Hostel de cested. Ville, pour nous accompagner
(1)  Dans le bail que lui fit la Ville, le i3 août i568, d'un corps de garde abandonné, établi sur la Seine près la porte de Nesle, bail qui a été mentionné précédemment (p. 49, note), Georges Regnier est qualifié «Maistre passeur d'eaue ès portz de Paris, cappitaine et garde de la riviere et du fort de Sainct Clou». (Archives nat., Q1 iog9!00, fol. 12.)
(2)  Simon Grignon figure aussi sur le registre des baux de la Ville de Paris. Il demeurait à la Tournelle Saint-Bernard, et comme Ie bail de celte habitation venait d'expirer, il en avait demandé le renouvellement et une diminution sur le prix du loyer, attendu que pendant les troubles précédents il avait été dépossédé de son domicile et qu'il n'avait cessé cependant de vaquer aux affaires de la Ville et de lui payer régulièrement ses termes. Après avoir pris l'avis du Maitre des œuvres qui visita les lieux, l'Echevinage accéda à la requête de Grignon et lui renouvela pour neuf ans -le bail de la grande tour Sainct Bernard et ses appartenances, à la reserve de la petite tour, à la charge d'entretenir ladicte tour de toutes reparations quelzconques hors les gros murs», moyennant un loyer annuel de trente-deux livres payable aux quatre termes. Ce bail porte aussi la date du i3 août i568. (Q1 1099-00, fol. 11.)